Nápověda


Co je internetový portál antik-hovorka.cz?

antik-hovorka.cz je zaměřen na podporu sběratelů tuzemských hodinářských výrobků, především značky PRIM.  Na tomto portálu můžete nakupovat, prodávat a diskutovat. antik-hovorka.cz sám nenabízí vlastní položky, pouze zprostředkovává nákup a prodej pro registrované uživatele.

 

Kdo může prodávat své položky na portálu antik-hovorka.cz?

Prodejcem na antik-hovorka.cz se mohou stát fyzické osoby starší 18 let za předpokladu, že jsou zaregistrovány a mají způsobilost k právním úkonům v plném rozsahu a zaregistrované právnické osoby zapsané v obchodním nebo jiném rejstříku.

 

Jak  nakupovat?

  • Vyberte si položku (položky jsou seřazeny do skupin a podskupin)
  • Vybranou položku vložte do košíku, vyberte způsob platby+dopravy a vyplňte adresu dodání.
  • Emailem obdržíte informaci, kde prodejce potvrzuje dodání položky a cenu poštovného + způsob platby za položku.
  • Položku uhradíte na účet prodejce, který vám bude emailem zaslán (je-li platba předem převodem na účet prodejce) nebo při převzetí balíku (v případě dobírky)
  • Položka vám bude prodejcem zaslána.

 

Jak  se zaregistrovat ?

  • Klikněte na REGISTRACE v pravém horním rohu hlavní stránky
  • Vyplňte všechny povinné údaje (některé jsou povinné jen pro prodejce)
    • UŽIVATELSKÉ JMÉNO – Vaše jméno, pod kterým budete na těchto stránkách vystupovat (později nelze změnit)
    • HESLO – bude sloužit pro vaše přihlášení na antik-hovorka.cz
    • EMAIL -  na tento email Vám budou chodit informace ohledně Vašich aktivit na těchto stránkách
    • PROFILOVÁ FOTOGRAFIE – obrázek, fotografie, která Vás bude spolu s uživatelským jménem charakterizovat na těchto stránkách a bude zobrazena ve Vašem profilu.
    • CHCI DOSTÁVAT NOVINKY EMAILEM -  na Vámi uvedený email Vám budeme zasílat aktuální informace a tipy týkající se našich stránek a aktivit.
  • Seznamte se s PRAVIDLY UŽÍVÁNÍ, kterými se užívání tohoto serveru řídí a zaškrtněte „Souhlasím s pravidly užívání antik-prim.cz“
  • Klikněte na „Registrovat“
  • Na Vámi uvedený e-mail Vám přijde aktivační odkaz, na který kliknete a tímto budete zaregistrován na antik-hovorka.cz

 

Jak  se přihlásit?

  • Předpokladem přihlášení je úspěšná registrace (viz JAK SE ZAREGISTROVAT)
  • Zadejte Vaše uživatelské jméno a heslo do políček v pravém horním rohu hlavní stránky

 

Zapomenuté heslo

  • Zapomněli jste heslo? Klikněte na „ZAPOMENUTÉ HESLO“ v  pravém horním rohu hlavní stránky
  • Objeví se Vám políčko, kam zadáte email, který jste uvedli při registraci a odešlete
  • Na uvedený email Vám přijde odkaz, kde si budete moci heslo změnit.

 

Změna hesla

  • Přihlaste se a najeďte myší  na „Můj profil“ (první políčko v menu úplně nahoře)
  • Vyberte „Upravit profil a osobní údaje“
  • Ve formuláři vyplňte:
    • Heslo
    • Ověření hesla
  • Klikněte úplně dole na „Uložit“

 

Změna osobních údajů

  • Přihlaste se a najeďte myší  na „Můj profil“ (první políčko v menu úplně nahoře)
  • Vyberte „Upravit profil a osobní údaje“
  • Ve formuláři změňte údaje dle Vaší potřeby
  • Klikněte úplně dole na „Uložit“

 

Jak prodávat své položky?

  • Prodávat mohou jen zaregistrovaní uživatelé (viz „Jak se zaregistrovat?“)
  • Přihlaste se a vložte svou položku k prodeji (viz „Jak vložit novou položku?“ )
  • Po vložení Vaší položky bude položka vystavena k prodeji ve Vámi zadané kategorii.
  • O zájmu koupit Vaší položku nějakým uživatelem budete informováni na Váš email a zároveň v menu úplně nahoře „Můj obchod“ a to v části „Nové objednávky“, kde Vám bude blikat vykřičník a číslo uvádějící počet nových objednávek.
  • U nových objednávek uvidíte přehled objednaných položek, adresu kupujícího a jeho případnou poznámku k objednávce. Budete vyzváni, abyste zkontrolovali výši poštovného a objednávku potvrdili.
  • Klikněte na „Zkontrolovat poštovné a potvrdit objednávku“ 
    • Je-li potřeba, opravte poštovné
    • Chcete-li kupujícímu něco sdělit, napište text do políčka „Poznámka pro kupujícího“.
    • Klikněte na „Potvrdit“ nebo „Odmítnout“ (v případě, že již zboží nemáte k dispozici).
    • V případě odmítnutí objednávky budete vyzváni, abyste napsali kupujícímu vzkaz – odůvodnění odmítnutí, popřípadě mu nabídli jinou položku.
    • Kupující bude o přijmutí nebo odmítnutí objednávky informován emailem a v případě přijmutí mu budou zaslány podklady k platbě (vaše konto a variabilní symbol).
  • Po potvrzení objednávky se tato označí jako „Objednávka potvrzena prodejcem“ a přesune se z kategorie „Nové objednávky“ do kategorie „Schválené objednávky“, kde ji po obdržení peněz na vaše konto  označíte jako „zaplacenou“ a po odesláni ji označíte jako „odeslanou“ – tímto se přesune do kategorie „Dokončené objednávky“
  • Po odeslání položky a označení objednávky jako „odeslaná“ obdrží kupující  info  o odeslání položky na svůj email a zároveň bude vyzván, aby ohodnotil, jak byl s vámi spokojen – toto hodnocení se vám objevuje ve vašem profilu.

 

Jak vložit novou položku?

  • Pro vložení položky musíte být přihlášení
  • V horním menu „Můj obchod“, vyberte část „Vložit nové zboží“
  • Postupně vyplňte formulář:
    • Název – jak se daná položka jmenuje
    • Popis – popište vámi prodávanou položku
    • Kategorie - Zvolte skupinu zboží (např. HODINKY PRIM)
    • Zvolte podskupinu zboží (např. 15 JEWELS bez datumu)
    • Vepište „Cenu pro kupujícího“ = částka, za kterou se bude položka prodávat (automaticky se dopočítá, kolik z prodejní ceny dostanete vy, po odečtení  provize pro antik-hovorka.cz)
    • Vyberte „Dodání“ – za jak dlouho můžete vaší položku od objednání dodat
    • Vepište počet kusů daných položek (v případě 0 bude položka pro kupující skryta)
    • Nahrajte hlavní a další fotografie
    • Vepište poštovné pro ČR, případně i pro SR (chcete-li položku zasílat i na Slovensko)
    • Po vyplnění formuláře klikněte zcela dole na „Vložit zboží“, objeví se vám okno s hlavní fotografií, kde můžete určit velikost a umístění výřezu, následně kliknete na „Uložit nastavení“

            

Jaké položky mohu vystavovat?

Vystavené položky musí být v souladu se zaměřením portálu antik-hovorka.cz, musí se jednat o položky, které splňuje alespoň jednu z níže jmenovaných definicí:

  • hodinářský výrobek značky PRIM, vyrobený v bývalém Československu, nebo v České republice
  • hodinářský výrobek i jiné značky než PRIM, ale podmínkou je jeho zhotovení v tuzemsku
  • knihy, časopisy, katalogy a upomínkové předměty vztahujicí se k tuzemské hodinářské produkci

 

Jaké položky nesmím vystavovat?

Je zakázáno nabízet položky, jejichž nabídka, prodej, koupě či užívání jsou v rozporu s dobrými mravy či platnými právními předpisy. Zakázáno je zejména nabízet

  • položky, ke kterým nemá prodávající právo je prodávat nebo pložky, které jsou zastaveny, nebo jsou dispozice vlastníka jinak omezeny
  • hodinářské výrobky zhotovené v zahraničí
  • nelegální kopie autorských děl

 

Jak určím cenu své položky?

  • Při vkládání Vaší nové položky na portál antik-hovorka.cz vyplníte kolonku „Cena pro kupujícího“, jedná se o cenu, za kterou bude Váše položka nabízena k prodeji, z této ceny bude po uskutečnění prodeje spočítána 10%- ní provize pro server antik-hovorka.cz (minimální cena položky pro kupujícího je  5,- Kč)
  • Automaticky se spočítá v následujícím řádku částka, která vám při prodeji položkly zbyde po odečtení 10%-ní provize pro antik-hovorka.cz = „Částka pro mě“

 

Co je to „Cena pro kupujícího“?

  • Jedná se o cenu, za kterou bude Váše položka nabízena k prodeji, z této ceny bude po uskutečnění prodeje spočítána 10%- ní provize pro server antik-hovorka.cz.
  • Minimální cena položky pro kupujícího je 5,- Kč

 

Co je to „Částka pro mě“?

  • Tato cena se při vkládání položky určené k prodeji počítá automaticky. Je to prodejní cena položky od které byla odečtena provize pro portál antik-hovorka.cz , tzn. je to cena, která Vám zůstane po prodání Vaší položky a zaplacení 10% provize.

 

Jak správně vyplním poštovné u mé položky?

  • Při vkládání nové položky vepište cenu poštovného při platbě předem v ČR nebo při dobírce v ČR (nutno vyplnit, alespoň jednu z těchto možností), chcete-li svou položku prodávat i na Slovensko, vyplňte cenu za poštovné při platbě předem nebo dobírku na Slovensko.

 

Jak změním informace u již vystavené položky?

  • V horním menu vyberte „Můj obchod“ a klikněte na „Moje zboží“, zobrazí se vám tabulkový přehled všech vaších položek – u každé je tlačítko „Upravit“, dále zde můžete hromadně upravit cenu, počet kusů a smazání jednotlivých položek.

nebo

  • Přímo v detailu položky, pod její fotografií najdete možnosti „Upravit“, „Upravit hlavní obrázek“, „Smazat“, „Skrýt“

 

Hromadné úpravy položek

  • V horním menu vyberte „Můj obchod“ a klikněte na „Moje zboží“, zobrazí se vám tabulkový přehled všech vašich položek určených k prodeji a zcela vpravo klikněte na „Hromadné změny“, kde můžete změnit poštovné, cenu nebo počet kusů u všech položek najednou.

 

Jak smazat vystavenou položku?

  • V horním menu vyberte „Můj obchod“ a klikněte na „Moje zboží“, zobrazí se vám tabulkový přehled všech vašich položek – zde můžete označit „Skrýt“ (položku uvidíte jenom vy – vhodné, když chcete pozastavit prodej položky, kterou budete v budoucnosti znova nabízet)  nebo „Smazat“ (položka se odstraní navždy), váš výběr potvrďte tlačítkem zcela dole: „Uložit změny“

 

Jak se dovím, že někdo chce koupit moji položku?

  • Budete informováni na Váš email zadaný při registraci
  • Zároveň v horním menu v části „Můj obchod“/ „Nové objednávky“ bude blikat červený vykřičník.

 

Co dělat, když někdo objedná mou položku a já už ji nemám ?

  • O zájmu koupit Vaší položku nějakým uživatelem budete informováni na Váš email a zároveň v horním menu v části „Můj obchod“/ „Nové objednávky“ bude blikat červený vykřičník.
  • V „Můj obchod“  v části „Nové objednávky“ klikněte na „Zkontrolovat poštovné a potvrdit objednávku“  (první políčko tabulky), objeví se detail objednávky, kde označíte variantu „Odmítnout“. Do Poznámky pro kupujícího vepište důvod odmítnutí jeho objednávky – toto odůvodnění bude doručeno kupujícímu na jeho email. Dále klikněte na „Odeslat“.
  • Tip: Je-li objednaná položka již vyprodána, nabídněte kupujícímu náhradní variantu…

 

Jakou zaplatím provizi z mých prodaných položek?

  • Provozovatel portálu antik-hovorka.cz účtuje provizi za zprostředkování pouze z uskutečněného prodeje. Až do odvolání je výše PROVIZE NULOVÁ.

 

Jak se provize platí?

  • Provize se platí měsíčně, jako souhrn všech provizí za daný měsíc, tzn. provize za všechny prodeje, které jste v daném měsíci uskutečnili.
  • 15. dne v měsíci obdržíte emailem informaci o výši provize za minulý měsíc. Informace o výši provize se dále objeví v části „Můj obchod“, část „Otevřené provize“, kde výši provize potvrdíte nebo budete reklamovat (v případě, že objednávka nebyla uhrazena kupujícím)
  • Po potvrzení provize Vám bude na Váš email zaslána faktura na danou částku.
  • Splatnost faktury je 14 dní od vygenerování provize,  přičemž se za den splatnosti považuje den připsání částky na účet provozovatele portálu antik-hovorka.cz.
  • V případě zpožděné platby provize nebo neuhrazení provize bude Váš účet na portálu antik-hovorka.cz zrušen a opětovná registrace nebude povolena.
  • Případnou nezaplacenou částku budeme vymáhat soudní cestou.

 

Jak získám přehled o provizích za daný měsíc?

  • V části „Můj obchod“, část „Otevřené provize“, najdete prozatím neuhrazené provize.
  • V části „Můj obchod“, část „Zaplacené provize“ najdete provize ukončených měsíců, které jste uhradili.

 

Jak řešit nesrovnalosti v provizích?

  • V případě nesrovnalostí s výši provize máte možnost v menu „Můj obchod“, část „Otevřené provize“  tyto reklamovat.
  • Vámi reklamované částky budou překontrolovány adminem a v případě, že se jedná o důvodnou reklamaci budou odečteny z provizního vyúčtování a vystaví se faktura na upravenou částku.

 

Kde se mohu dovědět více o pravidlech na internetovém portálu antik-hovorka.cz?

  • Veškeré detaily týkající se pravidel užívání internetového portálu antik-hovorka.cz najdete na stránkách zcela dole v části „Pravidla užívání“.

 

 

 

 

 

 

Hodiny PRIM Hodiny PRIM Hodiny PRIM
cz en